مرکز توانبخشی ایران زمین

بیماری های کودکان( 3)

سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰، ۰۹:۳۱ ق.ظ

بیماری های ویروسی در کودکان
سرماخوردگی

سرماخوردگی بیماری است که به‌ویژه در سنین پیش‌دبستانی و دبستان باید انتظار آن را داشته باشید. اگرچه در سنین پایین‌تر نیز به دلیل آسیب‌پذیر بودن کودکان، ممکن است چندین بار در سال، سرماخوردگی کودکتان را تجربه کنید اما ورود به مدرسه و ارتباط با سایر کودکان، مهم‌ترین عامل در بروز سرماخوردگی فرزندتان است.

هنگامی‌که فرزند شما، دچار سرماخوردگی می‌شود، مراقبت‌های معمول روزانه نظیر پرهیزهای غذایی و یا استراحت کافی می‌بایست برای وی انجام گیرد. اگر احساس می‌کنید که کودکتان به دارو احتیاج دارد، به‌جای استفاده خودسرانه از داروها، با پزشک مشورت کنید.


آنفولانزا از جمله بیماری های ویروسی در کودکان

این بیماری از خانواده سرماخوردگی‌های ویروسی بوده ولی شدت بالاتری دارد. تب شدید، لرز، گلودرد، سینه‌درد، عطسه و سرفه، احساس کوفتگی بدن و در برخی مواقع، اسهال و استفراغ از نشانه‌های ابتلا به این بیماری هستند. برای درمان این بیماری بهترین راه پیشگیری و استفاده از واکسن می‌باشد.


آبله‌مرغان

این بیماری به‌صورت ایجاد جوش‌های قرمزرنگ در بدن کودک خود را نشان می‌دهد و با تب، سرفه، بی‌اشتهایی همراه است. اگر می‌خواهید از ابتلای فرزندتان به این بیماری جلوگیری کنید، بهتر است از واکسن آبله‌مرغان استفاده کنید. کودک شما می‌بایست یک‌بار در فاصله 12 تا 15 ماهگی و یک‌بار در 4 تا 6 سالگی در برابر این بیماری واکسینه شود.


سرخک و سرخجه

این دو بیماری با نشانه‌های تب، بی‌حالی و همچنین بروز بثورات قرمزرنگ پوستی که تمام سطح بدن را درگیر می‌کند، شناخته می‌شوند. برای جلوگیری از بروز این بیماری در کودک، می‌بایست در زمان‌های مقتضی که پزشک مشخص کرده برای واکسیناسیون کودک اقدام کنید. چنان‌که در زمان بارداری شما، فرزندتان به سرخک یا سرخجه مبتلا شد، این موضوع را با پزشک درمیان بگذارد چراکه احتمال انتقال بیماری به جنین داخل شکمتان وجود دارد.


بیماری کاوازاکی

کاوازاکی یکی از جدی‌ترین بیماری های کودکان است. بااین‌حال هنوز دلایل ابتلا به آن، به‌درستی مشخص نشده است. این بیماری با نشانه‌هایی نظیر تب، قرمزی چشم، التهاب گلو و راش پوستی مشخص می‌شود. برای درمان این بیماری می‌بایست حتماً به پزشک مراجعه نمایید. اگرچه در اکثر مواقع این بیماری درمان خواهد شد، ممکن است عوارضی نظیر مشکلات قلبی را برای کودک به همراه داشته باشد. 
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۰۴
فرشاد زارعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی