مرکز توانبخشی ایران زمین

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

محمدسهیل عزیزی فر ازمددجویان مرکز توانبخشی ایران زمین کرمانشاه موفق به ساخت ربات کنترل از راه دور شد. وی باحضور در کلاس های رباتیک این موفقیت را از آن خود کرد.

مرکز توانبخشی ایران زمین 08334249426

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۶ ، ۱۲:۵۷
فرشاد زارعی

نویسنده: فرشاد زارعی؛ کارشناس ارشد مشاوره توانبخشی از دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران


یک دسته از مراجعین و معلولان که نیاز به توجه ویژه و بسیار تخصصی دارند افراد دارای آسیب مغزی هستند. این گروه از افراد متناسب با ناحیه یا نواحی مورد آسیب نقصهای مختلف و بعضاً متنوعی را ممکن است بروز دهند که این امر لزوم خدمات بهنگام توانبخشی شناختی را در کنار سایر مداخلات بسیار پررنگ می کند. معمولاً سطح اول مداخلات فرایندهای شناختی سطوح پایین توجه و تمرکز از جمله توجه پایدار بوده و با ارتقای آنها و حافظه و قسمت ها و انواع آن، در صورت لزوم کار با عملکردها و مهارتهای اجرایی مغز متناسب با مورد میتواند ادامه یابد. فعالیتهای شناختی از توجه گرفته تا عملکردهای شناختی همه و همه در راستای انجام فعالیتهای مورد هدف می باشند تا اشخاص را قادر به انجام کاری کنند که شخص میخواهد. در این بین ممکن است مشکلاتی در راستای فرایند توانبخشی در یادگیری مهارت های بعدی و تعداد بیشتری از عملکردهای روزمره ایجاد شود. به عبارت دیگر شخص با یادگیری و روند متناسب پیشرفت چند مهارت ابتدایی در یادگیری مهارتهای جدید تر به همان شکل و سرعت عمل نکند.

یکی از مسایلی که میتواند در این راستا بسیار اثر گذار باشد بحث انواع پردازش از نظر آگاهانه یا خودکار بودن است که در ادامه به توضیح آن میپردازیم.


✨متن کامل یادداشت را از طریق لینک زیر در مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران بخوانید✨

🔗http://www.socialwork2015.ir/?p=6187

🔗http://iraniansocialworkers.ir/site/?p=9237

🌐 @socialworknews

مرکز توانبخشی ایران زمین - 08334249426

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۶ ، ۱۳:۰۰
فرشاد زارعی