مرکز توانبخشی ایران زمین

بیماری های کودکان( 4)

چهارشنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۱۶ ب.ظ

رشد انگل‌ها در بدن و نقش آن در بیماری های کودکان
انگل‌های دستگاه گوارش

استفاده از مواد غذایی آلوده، تماس با خاک‌آلوده و یا هر سطحی که آلوده به انگل‌ها باشد، می‌تواند بدن کودک شما را در مقابل ورود انگل آسیب‌پذیر کند. وجود مشکلات گوارشی، دل‌درد، کاهش وزن و خاراندن مداوم مقعد، از نشانه‌های ابتلا به انگل هستند. برای بررسی این وضعیت پزشک آزمایش‌هایی را برای فرزندتان تجویز می‌کند و در صورت مثبت بودن آزمایش‌ها، می‌بایست درمان دارویی آغاز شود. توجه داشته باشید که تا کامل شدن بهبودی فرزندتان، وسایل او را ضدعفونی کرده و بهداشت را به‌خوبی رعایت کنید.

 
بیماری های گوش، حلق و بینی در کودکان
بوی بددهان کودک

بوی بددهان به این معناست که کودک نفس بدبویی دارد و حتی با مسواک زدن نیز، این بو برطرف نمی‌شود. خشکی دهان، مسواک نزدن مرتب دندان‌ها و یا وجود عفونت‌هایی در مجرای حلق، از علل این بیماری هستند.


برفک دهان نوزاد

این بیماری باعث بروز دانه‌های سفیدرنگی روی زبان، اطراف لب‌ها و حلق کودک می‌شود. علت بروز برفک دهان، یک بیماری قارچی می‌باشد و برای رفع آن می‌بایست کودکتان زیر نظر پزشک از آنتی‌بیوتیک استفاده کند.


پارگی پرده گوش

اگرچه آسیب به پرده گوش در هر زمانی ممکن است ایجاد شود، در دوران کودکی احتمال این خطر بیشتر است. فروکردن وسایل نوک‌تیز در گوش، ضربه‌هایی که به هنگام بازی و درگیری با دوستان برای فرد ایجاد می‌شود، می‌تواند منجر به آسیب دیدن پرده گوش شود. با توجه به اهمیت این عضو در شنوایی، آسیب یا پارگی کامل آن، می‌تواند به درجاتی شنوایی را دچار مشکل کند و یا فرد به‌طور کامل شنوایی را از دست بدهد.


انسداد حفره‌های بینی

این بیماری می‌تواند به دلایل مختلفی مثل آلرژی‌های فصلی، ورود اجسام خارجی به داخل حفره‌های بینی و یا کج شدن غضروفی که حفره‌های بینی را از هم جدا می‌کند ایجادشده باشد. برای درمان این بیماری از راه‌های مختلفی استفاده می‌شود. این راه‌ها طیف وسیعی از داروهای کاهش حساسیت تا جراحی برای رفع نواقص ساختاری را شامل می‌شود.


سینوزیت

چرکی شدن حفره‌های سینوسی که بانام سینوزیت در میان مردم شناخته می‌شود، یکی از اختلالات شایع در کودکی است. احساس سردرد، سرفه، بوی بددهان و همچنین خلط‌آور بودن حلق و بینی از علائم این بیماری هستند. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۳/۱۲
فرشاد زارعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی